mandag den 16. februar 2015

Del dit skærmbillede op i Windows 8 og MULTITASK

Vidste du, at i Windows 8 kan du faktisk se 2 ting på skærmen samtidig - ikke fordi du skal være dobbelt så hurtig eller effektiv, men simpelthen fordi det kan være utrolig praktisk. Når jeg f.eks. skriver vejledninger (som denne her), så er det ofte at jeg har mit tekstbehandlingsprogram i den ene side af skærmen - samtidig med at jeg har internettet i den anden side af skærmen - på den måde er jeg fri for at sidde og skifte mellem programmer, og jeg kan direkte af fra internettet.

Nedenfor vil jeg vise det, med mailprogrammet i venstre side af skærmen og internettet i højre side af skærmen.

Jeg vil f.eks. gerne se min mail i venstre side af skærmen, samtidig med at jeg kan kigge på internettet i højre side af skærmen.

Klik på "Mail" for at starte dit mail-program (det forudsætter at du i forvejen bruger flisen Mail)

 Nu er mail programmet startet. For at få det til at ligge i venstre side af skærmen, skal du :

Flyt musen helt op i toppen af skærmen
Hold musetasten nede (den venstre musetast)
Træk lidt ned til ca. midtpå skærmen
Træk helt til venstre
Slip når du ser en lodret sort linie - den markerer hvor skærmen vil blive opdelt

Nu er mail programmet åbnet og ligger i venstre side af skærmen, så skal vi have åbnet internettet

Tryk på Windows tasten for at komme tilbage til Start-skærmen


Tryk på flisen med internettet, for at åbne internettet.


Nu åbner internettet i den frie del af skærmen - i dette tilfælde højre side

På nedenstående billede er mail nr. 1 og internettet nr. 2 - den gule overstregning er den linie der adskiller de 2 programmer og viser hvor opdelingen er.

Programmerne lukker du enkeltvis og som du normalt ville gøre - enten ved at tage musen helt op i toppen, holde venstre musetast nede og trække helt ned i bunden og dernede slippe musetasten, eller ved at tage musen helt op i toppen og bruge den kryds der fremkommer i den sorte linie.

God fornøjelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar